Dag 8: maandag 8 juni 2015 Zadar-Starigrad Paklenica

8 juni 2015 - Starigrad, Kroatië

To je neočekivano pristojan opuštajući dan!
Het wordt onverwacht een behoorlijke relax-dag!

Kroatie 2015 dag 8 (1)Vandaag gaan weer verder trekken. We zijn al vroeg wakker en zitten om 08:30 uur aan het ontbijt. We moeten om 10:00 uur het appartement verlaten, dus heb ik nog even de tijd om aan het verslag van gisteren te werken. Het was gisterenavond te laat geworden om er aan te beginnen. De auto wordt ingepakt, het is alweer behoorlijk warm aan het worden, Judith maakt nog een paar foto’s aan de buitenkant van het appartement en daarna nemen we afscheid van Nada, de eigenaresse van dit geweldig mooie appartement.

De reis van vandaag naar Starigrad Paklenica is niet zo ver, volgens mij maar een kilometer 50 à 60, dus het kan best weleens een lekker relaxed dagje worden. Onze eerste stop is bij onze favoriete supermarkt genaamd Plodine en doen daar de inkopen voor de komende dagen. De koelbox zit weer lekker vol met heerlijk beleg voor op het brood, cola, jus ‘d orange en wat fruit. We hebben trek in koffie en besluiten om deze te gaan drinken bij het café waar we gisterenochtend koffie hebben gedronken. Die was best goed, we hebben tijd zat, dus waarom zullen we niet even naar de buitenkant van het centrum van Zadar gaan.

Na de koffie rijden we over de binnen wegen richting Starigrad Paklenica. Kroatie 2015 dag 8 (8)Onderweg stoppen we bij een enorme brug over een uitmonding van de zee. Je kunt er vanaf bungee jumpen. Helaas zijn ze niet bezig, dus kunnen we niet iets spectaculairs zien. Nou ja, het uitzicht is natuurlijk wel erg spectaculair. We eten gelijk een broodje en rijden vervolgens door naar ons nieuwe adres,

De TomTom heeft al aangegeven dat de bestemming onbekend is, dus stellen we ons in dat we zullen moeten zoeken. Het duurt echter niet lang voordat we het gevonden hebben. Het appartement ligt aan de weg die ons morgen zal brengen naar het Natuurpark Packlenica. Ondanks dat we een beetje te vroeg zijn, ontvangt de eigenaresse ons aller hartelijkst. Een vrouw van 60, inmiddels gepensioneerd, die een appartement met 7 verblijven in haar eentje runt. Ze heeft jarenlang voor de overheid gewerkt, gespecialiseerd in watermanagement en gaf daar leiding aan zo’n 60 mensen. Dit zal onze koning goed doen! Toen ze de gelegenheid kreeg om te stoppen heeft ze die mogelijkheid met beide handen aangegrepen en is het appartementencomplex Argyruntum begonnen. Van de bezoekers die bij Booking.com hebben gedaan heeft zij het kwaliteitscijfer 9,5 gekregen. En dat is best hoog.

Kroatie 2015 dag 8 (9)Judith kan het gelijk erg goed met haar vinden, want de eigenaresse komt met 3 verschillende soorten likeur aanzetten. Of ze die maar even wil proeven. Nou, dat is natuurlijk niet tegen dovenmansoren gezegd. We praten volop met de zeer aardige vrouw en zij geeft ons een behoorlijk aantal tips over waar we naar toe kunnen, waar je lekker kunt eten, waar de winkels en bank zijn, waar je naar het strand kan gaan, enz.. Opeens vraagt Judith haar waar de mogelijkheid van wellness is. Dat bleek bij de beschrijving op Booking.com te hebben gestaan. De vrouw legt uit dat hier niet ver vandaan een hotel is met een spa en wellness en dat haar gasten daar, uiteraard tegen betaling, gebruik van mogen maken. Ze neemt telefonisch contact op met het hotel en voordat we er erg in hebben, hebben we een heerlijke ontspanningsmassage geboekt om 15:00 uur. Een heerlijk, onverwacht vooruitzicht.

Op de afgesproken tijd komen we in het hotel aan. We worden heel hartelijk ontvangen en het ziet er geweldig uit. De medewerkster laat ons de rest van de Kroatie 2015 dag 8 (10)wellness zien en we besluiten om na de massage hier nog een paar uur te blijven om ons heerlijk te ontspannen. De massage is heerlijk en duurt een uur. Daarna staan de whirlpool, zwembad, sauna’s, dompelbad, relaxruimte en ga zo maar door, de komende uren ter beschikking. Het is zowat een privé aangelegenheid, want we zijn vooralsnog de enige die in deze ruimte aanwezig zijn. We genieten met volle teugen en komen helemaal bij van alle inspanningen die we afgelopen dagen hebben gedaan. Super gewoon.

Aan alles komt een eind, dus ook aan deze ontspanningsmiddag. We gaan zeer uitgerust en een beetje loom zelfs naar ons appartement, eten daar wat en gaan verder met een ontspannen avond. Het geeft mij de gelegenheid om de reisverslagen van gisteren en vandaag af te maken, de foto’s en filmpjes (met name die van gisteren, vandaag hebben we alleen maar een paar foto’s gemaakt) klaar te maken en de rest van de avond, samen met Judith naar een filmpje of zo te kijken. Hoe mooi kan het leven zijn!

Morgen gaan we naar het natuurpark en zal het verslag wel weer wat uitgebreider zijn. Één ding is zeker, het aantal foto’s en filmpjes zullen vele malen meer zijn dan vandaag.

Bilo mi je zadovoljstvo, vidimo se sutra.
Het was me een waar genoegen, tot morgen.

1. Astrid:
    9 juni 2015
    Super dagje!!. Lekker genieten!
  2. Laura en Fred:
    9 juni 2015
    Dat ziet er heel ontspannend uit! Ook dat mag niet ontbreken in je vakantie. Geniet ervan.